Child Alert ma 12 lat T Mobile i Policja apelują o czujność
Child Alert ma 12 lat
W Polsce każdego roku odnotowuje się około dwóch tysięcy zgłoszeń zaginięć małoletnich. W sytuacjach bezpośredniego zagrożenia życia kluczowa jest szybka reakcja społeczeństwa. System Child Alert, funkcjonujący w Polsce od 2013 roku, służy do natychmiastowego rozpowszechniania wizerunku zaginionego dziecka za pośrednictwem mediów i innych kanałów komunikacji.
Kampania T Mobile i Komendy Głównej Policji
T Mobile Polska wraz z Komendą Główną Policji rozpoczynają kampanię informacyjną. Operator od blisko 10 lat współpracuje z Policją, wysyłając natychmiastowe powiadomienia MMS do swoich klientów w przypadku uruchomienia procedury Child Alert. Celem kampanii jest zwiększenie zaangażowania społecznego i liczby osób, które otrzymując alert, będą mogły przekazać policji cenne informacje.
Zaginięcie dziecka to niewyobrażalny dramat i koszmar każdego rodzica. Jeżeli zaangażowanie naszej firmy i naszych klientów pomoże bezpiecznie wrócić do domu choćby jednemu dziecku, będzie to ogromny sukces i powód do dumy. - Andreas Maierhofer Prezes T Mobile Polska
Jak dołączyć do powiadomień
- Wyślij bezpłatnego SMS o treści TAK12 na numer 4388.
- Włącz zgodę na powiadomienia w aplikacji Mój T Mobile.
Po uruchomieniu Child Alert Komenda Główna Policji przekazuje komunikat do partnerów, a T Mobile niemal natychmiast rozsyła go do swoich abonentów w formie MMS z wizerunkiem i opisem zdarzenia.
Skuteczność i zasady uruchamiania
W Polsce system Child Alert był uruchamiany dotychczas siedem razy. Procedura wymaga starannej weryfikacji, w tym oceny, czy publikacja wizerunku na masową skalę może pomóc w odnalezieniu dziecka. Do tej pory każde uruchomienie zakończyło się odnalezieniem dziecka, co daje systemowi wynik 100 procent skuteczności.
Zgłoszenie o zaginięciu dziecka to dla Policji sytuacja, w której liczy się każda sekunda i każda informacja. Uruchomienie systemu to sygnał alarmowy, który porusza całe społeczeństwo. - insp. Konrad Krakowiak Zastępca Dyrektora Biura Kryminalnego Komendy Głównej Policji
Co robić po otrzymaniu alertu
- Uważnie obejrzyj wiadomość i zapamiętaj szczegóły wyglądu i ubioru dziecka.
- Jeśli rozpoznasz dziecko lub widzisz podejrzaną sytuację, dzwoń pod numer alarmowy 995 przeznaczony dla Child Alert lub pod numer 112.
- Nie rozpowszechniaj niezweryfikowanych informacji, które mogą utrudnić poszukiwania.
Więcej informacji o programie i zgłoszeniu zgody jest na stronie www.t-mobile.pl/child-alert. Za koncepcję i realizację spotu odpowiada agencja SC Project.
źródło informacji: KPP Złotów / policja.pl






