Osiem ofert w przetargu na budowę obwodnicy Pilzna
Złożone w przetargu oferty wahają się od ponad 87,8 mln zł do niemal 127 mln zł.
Jak podkreśliła Rarus, teraz oferty zostaną sprawdzone i ocenione.
„Najkorzystniejsza z nich zostanie wybrana na podstawie trzech kryteriów: ceny (60 proc.), przedłużenia okresu gwarancji jakości na ekrany akustyczne wraz z ich elementami (10 proc.) oraz przedłużenia okresu gwarancji jakości na obiekty mostowe wraz ich z wyposażeniem (30 proc.)” – dodała.
To drugi przetarg na obwodnicę Pilzna; pierwszy został unieważniony po tym, jak oferty, które zostały złożone, przewyższały kwotę zarezerwowaną przez GDDKiA na tę inwestycję.
Obwodnica Pilzna będzie miała ok. 2,6 km. Trasa rozpocznie się za skrzyżowaniem DK94 z DK73 w Pilźnie; w okolicy przecięcia się ul. Wiaduktowej z ul. Lwowską zaprojektowano rondo. Droga będzie przebiegała nad rzeką Dulcza. Na końcowym odcinku włączy się do istniejącej DK73 w miejscowości Strzegocice, w kierunku Jasła.
W ramach zadania wybudowane zostaną m.in. jezdnie dodatkowe, równoległe do trasy głównej, obsługujące tereny przyległe do obwodnicy. Będą też drogi dla pieszych i rowerów oraz system zarządzania ruchem. Przez rzekę Dulcza zostanie wybudowany most. Powstaną przejścia dla zwierząt, ekrany akustyczne i przeciwolśnieniowe oraz zbiorniki retencyjne.
Jak zaznaczyła Rarus, prace projektowe i roboty budowlane powinny zostać ukończone w ciągu 35 miesięcy od daty podpisania umowy.
Obwodnica Pilzna jest jedną z trzech, które powstaną w ciągu DK73. Kolejne inwestycje to obwodnice Brzostku i Kołaczyc, a także samego Jasła.
Jak powiedziała rzeczniczka, te inwestycje, wraz z przygotowywaną przebudową istniejącego odcinka DK73 pomiędzy Pilznem a Brzostkiem spowodują, że w efekcie kierowcy zyskają ok. 35 kilometrów wygodnej i bezpiecznej trasy, w dwóch trzecich poprowadzonej nowym śladem. „Pozwoli to nie tylko wyprowadzić ruch, jaki koncentruje się w tych miastach, ale przede wszystkim poprawić przepustowość całej DK73” – wyjaśniła.
Droga krajowa nr 73, która prowadzi od miejscowości Wiśniówka k. Kielc do Jasła, należy do podstawowego układu komunikacyjnego kraju, prowadząc ruch na kierunku północ-południe.
Na terenie województwa podkarpackiego trasa stanowi ważny szlak komunikacyjny od autostrady A4 poprzez Pilzno, Brzostek i Jasło. Umożliwia też dojazd do przejścia granicznego z Ukrainą w Krościenku (poprzez DK28, a następnie DK84) oraz przejścia granicznego ze Słowacją w Barwinku (poprzez DK28 i DK19).
Obwodnica Pilzna powstanie w ramach Programu budowy 100 obwodnic. Z tego programu wybudowanych na Podkarpaciu będzie w sumie osiem obwodnic. (PAP)
huk/ pad/
